STUDIO FOTOGRAFICZNE

 


 

Sesje studyjne komercyjne jak i artystyczne wykonuję we własnym stworzonym do tych celów studiu fotograficznym. 

Aparaty fotograficzne:

  • pełnoklatkowy 50 Mpx
  • średnioformatowy 80 Mpx

Parametry studia: 

  • powierzchnia: 200 m2
  • wysokość: 5 m


Rodzaje oświetlenia: 

  •   światło błyskowe
      - Broncolor 8 x 3200 Ws 
         z dużą ilością softboksów i reflektorów
      - ELFO 7 x 3200 Ws
        z dużą ilością softboksów i reflektorów

  •   światło filmowe ciągłe Dedolighty 
      - 100W, 150W, 650W (Halogen 3200oK)
      - 200W, 400W (Dzienne 5500oK)
        z dużą ilością nasadek, obiektywów i softboxów.


Studio posiada:

  • kilkadziesiąt teł w różnych kolorach i strukturach
  • tła kartonowe o szerokości 275 cm i 360 cm
  • setki rekwizytów do szeroko rozumianej fotografii spożywczej, do aranżacji przedmiotów i postaci
  • bogatą paletę akcesoriów i kosmetyków do make-up
  • zaplecze cyfrowe do postprodukcji


W studio oprócz fotografii stołowej jest możliwość tworzenia rozbudowanych planów fotograficznych i filmowych.  

 

  


 

FOTOGRAFIA STUDYJNA

 


 

Kierunki działania: 

  • reklamowa
  • artystyczna
  • społeczna
  • portretowa
  • obrotowa (3D)
  • makro fotografia
  • produktowa
  • packshot
  • reprodukcje dzieł sztuki

 

  


 

FOTOGRAFIA REKLAMOWA

 


 

Wykonuję w studio fotografię reklamową dedykowaną promocji produktu, marki oraz idei. Kreując taka fotografie wykorzystuje możliwości studia fotograficznego, w którym stosuję zaawansowane techniki oświetleniowe łącząc je z multiplikacja zdjęć i końcowa postprodukcją wg opracowanego projektu fotografii.

 

W 200-metrowym studiu o 5-ciu metrach wysokości istnieje możliwość budowy wielometrowych planów fotograficznych jak również wykonywania ujęć z różnych wysokości. Studio wykorzystuje tylko światło sztuczne zarówno filmowe ciągłe jak i błyskowe, co w połączeniu z całkowitym zaciemnieniem pozwala wykorzystywać zarówno bardzo krótki czas błysku jak i bardzo długa ekspozycje nie zakłócona światłem z okien. Studio dysponuje setkami rekwizytów, jak również dziesiątkami teł od tych największych 3,6 metra umieszczonych pod sufitem aż po dedykowane tła do fotografii stołowej o unikalnych fakturach i strukturach plastiku, metalu lub drewna.

 

Studio dysponuje materiałami i technologiami umożliwiającymi stosowanie fotograficznych i filmowych efektów specjalnych takich jak dym, mgła, szron, śnieg, lód, kurz, pajęczyny itp.  O końcowym wyglądzie zdjęcia decyduje końcowa postprodukcja cyfrowa wykorzystująca kilkanaście różnorodnych programów. Pracuje na wydajnych komputerach a do oceny jakości obrazu zarówno w trakcie sesji fotograficznej jak i końcowej postprodukcji wykorzystuje monitory referencyjne EIZO pokrywające 97% przestrzeni barwnej Adobe 1998.

 

Końcowe fotografie drukuję na papierach o różnych właściwościach i fakturach, na 12-kolorowej drukarce EPSON. Na życzenie wykonywane są autorskie wydruki w standardzie DIGIGRAPHIE, o niezmienności koloru 70 lat i dłużej. Wydruki w standardzie DIGIGRAPHIE w oparciu o fotografie reklamową, kreacyjną lub krajobrazową są coraz częściej zamawiane jako prezenty dla zarządów firm oraz partnerów biznesowych.  

 



 

 


 

ANIMACJA FOTOGRAFICZNA

 


 

Przedstawienie przedmiotu lub grupy przedmiotów w postaci obrotowego (obracającego się motywu) na podstawie stworzonego mini scenariusza. Dzięki animacji fotograficznej istnieje możliwość zaprezentowania instrukcji działania i obsługi danego przedmiotu za pomocą fotografii.

 

  

 


  

FOTOGRAFIA PRODUKTOWA


 

Wykonuję fotografię produktów o zróżnicowanych gabarytach zarówno możliwych do postawienia na stole jak i tych możliwych do wniesienia do studia. Praktycznie oznacza to, że przedmioty wymagające makro fotografii jak i te kilku metrowe są fotografowane w sposób ukazujący ich wygląd lub parametry i funkcje dedykowane klientowi.

 

Wykonuję również sesje modowe z udziałem zaakceptowanych modeli jak również i te, w których model jest częścią aranżacji i ilustruje funkcje fotografowanego produktu.

 

 

 


  

FOTOGRAFIA SPOŻYWCZA


  

Studio dysponuje w pełni wyposażonym zapleczem kuchennym, umożliwiającym przygotowywanie potraw do zdjęć bezpośrednio przed ich fotografowaniem, jak również gromadzonymi od wielu lat setkami unikalnych akcesoriów do aranżacji tematów spożywczych, jak i do praktycznej stylizacji potraw.

 

Często do produkcji fotografii przeznaczonej na opakowania wykorzystuję makro fotografię umożliwiającą łączenie wielu drobnych elementów np. płatków kwiatów, liści, drobnych owoców w końcowe projekty gotowe do druku.  


GALERIA ZDJĘĆ

    


 

FOTOGRAFIA LOTNICZA

 


 

Wykonuję zdjęcia i filmy lotnicze z drona dla firm, instytucji i międzynarodowych korporacji. Do zdjęć lotniczych wykorzystuję drona Inspire2 z wymienną optyką. Zdjęcia i filmy z drona są w pełni zgodne z obowiązującym prawem (legalne). Posiadam wymagane przez polskie prawo ubezpieczenie oraz świadectwo kwalifikacji operatora bezzałogowego statku powietrznego UAVO w zakresie VLOS. Wiedza, umiejętności, kreatywność oraz praktyka w postaci ponad 120 godzin lotu dronem zaowocowały realizacją wielu projektów fotograficznych zarówno instytucjonalnych, komercyjnych jak i artystycznych. Pracuję zespołowo (dwie osoby). Umożliwia to stałą obserwację drona przez jedną osobę i koncentrację na wykonywaniu ujęć fotograficznych lub filmowych przez operatora drona.

 

 


 

FOTOGRAFIA ZEWNĘTRZNA

 


 

Fotografia jest realizowana z wykorzystaniem różnorodnych technik fotograficznych, aparatami małoobrazkowymi (50 Mpx) i średnioformatowymi (80 Mpx).  

 

Kierunki działania:

  • fotografia architektury miast i obszarów pozamiejskich
  • fotografia industrialna (architektura przemysłowa, hale przemysłowe)
  • fotografia obiektów (ośrodki sportowe, stocznie, lotniska, hotele, ...)
  • fotografia obiektów muzealnych i sakralnych
  • fotografia obiektów i obszarów dla deweloperów
  • fotografowanie cyklów powstawania obiektów w trakcie budowy lub uruchamiania linii produkcyjnej
  • portretowanie ludzi we wnętrzach i plenerach
  • krajobraz 

 

Zdjęcia wykonywane są w ujęciu pojedynczego kadru lub panoramiczne. 

 

Zdjęcia pojedyncze wykonywane z wykorzystaniem szerokiej gamy obiektywów, w tym również obiektywów w przesunięciem osi (umożliwia to zachowanie prawidłowej perspektywy np. w fotografowaniu architektury i dużych wnętrz).

 

Zdjęcia panoramiczne sferyczne (do zastosowań w internecie), cylindryczne (do wydawnictw, powiększeń na papierze lub innym podłożu, do wystroju wnętrz)  oraz gigapixelowe panoramy.

 

 


 

FOTOGRAFIA PANORAMICZNA

 (gdy "rybie oko" to za mało)

 


 

 

Panoramy fotograficzne od wielu dziesiątek lat fascynowały kolejne generacje twórców i odbiorców fotografii. Pragnienie ukazania szerszej perspektywy niż perspektywa pojedynczego kadru fotograficznego były powodem wykonywania szeregu pojedynczych zdjęć a następnie składania i sklejania kilku lub kilkudziesięciu odbitek w jedną panoramę przedstawiającą krajobraz obejmujący widok 180, a często i więcej stopni. Do dzisiejszych czasów zachowały się pojedyncze panoramy miast wykonane jeszcze w XIX w i w początkach XX wieku ... .

 

Moje zainteresowanie panoramami wzięło się z tego powodu że „ Fisheye is not wide enough” a później Gigapixelowymi panoramami ze stwierdzenia że „Panorama is not large enough”.

 

Panoramy fotograficzne często wykorzystuje przy zdjęciach:

  • przemysłu
  • obiektów muzealnych
  • obiektów sportowych
  • obiektów sakralnych
  • prezentacji architektury miejskiej

 

Zdjęcia panoramiczne ukazują wielkość i potęgę fotografowanej przestrzeni, poprzez prezentacje szerokiej perspektywy do zobaczenia której w naturze i tak obserwator musiałby obracać głowę, aby zobaczyć całą przestrzeń przedstawianą na panoramie.  Zawsze w miarę potrzeb możemy wykorzystać wycinek panoram ale ich siła jest głównie w tak szerokiej perspektywie. Fotografie wykonuję z wykorzystaniem techniki HDR, która to umożliwia naturalne oddanie szczegółów w światłach i cieniach bez dużych kontrastów.

 

 

    


 

FOTOGRAFIA 

W PODCZERWIENI (IR)

 


 

Promieniowanie podczerwone jest niewidoczne dla człowieka. To tak jakby zamknąć oczy i wtedy będziemy odczuwali tylko ciepło na ciele. Jednak tylko niektóre cyfrowe aparaty fotograficzne posiadają matrycę zdolną do rejestracji obrazu wywołanego promieniowaniem podczerwonym.

 

Na zdjęciach daje to wspaniały efekt obrazu czarno-białego, w którym cieplejsze miejsca są jaśniejsze (świecą w podczerwieni) a zimniejsze są ciemnoszare lub czarne. Tak otrzymany obraz poszerza nasz zakres tworzenia fotografii i percepcji otaczającego nas świata.  Otrzymujemy w ten sposób fotograficzną mapę ciepła wykorzystana do  tworzenia czarno-białego obrazu fotograficznego. Możemy ten obraz pozostawić jako czarno-biały lub też wprowadzić nieistniejące barwy nieba lub ziemi i stworzyć osobiste widzenie otaczającego świata.

 

 

 


 

Timelapse

 (jeszcze nie film, już nie statyczna fotografia)

 


 

Timelapse to fotografia poklatkowa − technika pozwalająca lepiej zobaczyć w kilkanaście sekund proces trwający kilka godzin lub dni.

 

Fotografia poklatkowa jest wykorzystywana w:

  • rejestrowaniu i przedstawianiu skomplikowanych operacji i procesów logistycznych, technicznych i technologicznych
  • rejestrowaniu poszczególnych etapów budowy obiektów
  • rejestrowaniu cyklu produkcyjnego
  • rejestrowaniu zmieniających się zjawisk w obszarach miejskich i w krajobrazie

Wykonuję również Timelapsy z drona.

 

  


 

REPRODUKCJE DZIEŁ SZTUKI

 


 

Reprodukcje dzieł sztuki wymagają przeniesienia na obraz fotograficzny zarówno bardzo ostrego szczegółowego widoku struktury dzieła, w tym jego podłoża, jak również wiernego przedstawienia barw oryginału. Do tego celu wykorzystuję aparat średnioformatowy o rozdzielczości 80 MPx i rzeczywistej głębi koloru 16 bit na kanał. Aparat który wykorzystuje do reprodukcji to średnioformatowa Mamiya, która jest w stanie przenieść w 100% kolory z przestrzeni barwnej Adobe 1998.

 

Do wykonania fotografii stosowane jest światło ciągłe z żarówkami halogenowymi nadal posiadające najlepszy współczynnik odwzorowania koloru. W celu zapewnienia jakości reprodukcji dzieła sztuki posługuję się wzorcami barwnymi X-Rite na podstawie których generowane są profile barwne wykorzystywane do rzeczywistego przedstawienia koloru oryginału w danych warunkach świetlnych.

 

Samo fotografowanie odbywa się w studio pomalowanym na czarno, bez udziału świateł pobocznych, co gwarantuje najwyższą jakość reprodukcji i wierność przedstawianych kolorów. Olbrzymia rozdzielczość matrycy aparatu umożliwia szczegółowe przedstawienie struktury reprodukowanego oryginału.

 

 


  

MAKRO FOTOGRAFIA


  

Wykorzystuję zaawansowane techniki makro fotografii. Dysponuję specjalizowanymi obiektywami dedykowanymi do makro fotografii umożliwiającymi wykonywanie zdjęć w zakresie skali odwzorowania 1:5 do 1:1. Makro fotografia jest wykonywana aparatami z matrycą 50 MPxm lub 80 MPx (aparat średnioformatowy Mamiya).

 

Dysponuje również technologią składania głębi ostrości z kilku do kilkudziesięciu zdjęć składowych i otrzymywanie końcowego obrazu przedstawiającego fotografowany obiekt z głębią ostrości i samą ostrości nieosiągalną przy fotografowaniu za pomocą jednego zdjęcia z bardzo dużą przysłoną (znaczący spadek ostrości przy dużej wartości przysłony). 

 

 


 

FOTOGRAFIA 

OBIEKTÓW PRZEMYSŁOWYCH

 


 

 

Architektura obiektów przemysłowych różni się zasadniczo od architektury, z którą spotykamy się w krajobrazie miejskim i wiejskim. Zadaniem obiektów przemysłowych jest dostosowanie się do wymogów technologii i umożliwienie bezpiecznego i wydajnego przeprowadzania procesu produkcyjnego. Wygląd obiektów przemysłowych jest zróżnicowany i odzwierciedla również czasy, a co za tym idzie technologie, którym był dedykowany. Do czego służą poszczególne budynki i instalacje wiedzą dokładnie  ci którzy je projektowali i wykonywali oraz ich użytkownicy, którzy dbają o jakość produkcji oraz utrzymanie ich w ruchu. Wygląd obiektów przemysłowych zawsze był symbolem czasów w których one powstawały. Często były one przedmiotem dumy, świadczyły o osiągnięciu wysokiego poziomu rozwoju. Zawsze przedstawiane były na rysunkach i fotografiach,  trafiały również jako  symbol postępu na banknoty, mając w ten sposób informować o osiągnięciach w dziedzinie rozwoju przemysłu i wynikającego z tego ogólnego poziomu rozwoju poszczególnych krajów.  Prezentacja przemysłu zawsze miała podkreślać przejście na wyższy etap rozwoju i odejście od dominującej gospodarki rolnej. Artyści zawsze interesowali się  przemysłem, który poprzez swoja specyfikę był wyzwaniem zarówno dla fotografii jak i filmu. Przedstawianie wnętrz hal przemysłowych i produkcyjnych i sposobu wykonywania w nich pracy był odkryciem i powodem powstawania często wybitnych fotografii i filmów, zarówno dokumentalnych jak i artystycznych.

 

Bazując na wieloletnim doświadczeniu tworzę za pomocą fotografii wizje firm dysponujących nowoczesnymi technologiami, bezpiecznymi dla środowiska. Często wykorzystuję w sesjach zdjęciowych plenerowych zmienność warunków atmosferycznych, pór dnia i roku. Zmienność oświetlenia umożliwia tworzenie zdjęć o różnorodnej kolorystyce i klimacie. Wczesne godziny poranne i późne popołudniowe dają wyraźną dominantę ciepłych barw w światłach skontrastowanych z zimnymi cieniami. Niskie położenie słońca wydłuża cienie co może być interesujące przy długich ścianach czy ciągach instalacji. Magiczny moment, w którym po zajściu słońca za horyzont pojawiają się sztuczne światła, tworzy niezapomnianą atmosferę.  Dni z rozproszonym światłem umożliwiają wejście z aparatem w głąb instalacji w celu przedstawienia ich magii i komplikacji uwarunkowanych decyzjami projektantów i inżynierów. W zależności od miejsca można zastosować obiektywy o bardzo szerokim kącie widzenia w celu ukazania wysokich obiektów z bliska i w zależności od kształtu ująć je z perspektywy żaby lub z wierzchołków dostępnych instalacji. W niektórych przypadkach perspektywa rybiego oka z zaokrąglonymi kształtami nadaje przedmiotom bardzo dynamiczny wygląd. Jeżeli zechcemy wyjść poza możliwości perspektywy ludzkiego oka można zastosować panoramy fotograficzne o nieograniczonych możliwościach operowania kątem obrazu, które proponujemy jako opcję lub uzupełnienie do SESJI FOTOGRAFICZNEJ klasycznych ujęć pojedynczej klatki.

  

 

 


 

FOTOGRAFIA WIZERUNKOWA

 


 

Fotografia portretowa wymaga dużego zaangażowania zarówno od modela jak i od fotografa. Wykonuję sesje zdjęciowe ludzi z przeznaczeniem do fotografii reklamowej, jako samodzielne fotografie oraz jako elementy dalszej postprodukcji. Zdjęcia są wykonywane w warunkach studyjnych oraz aranżowane w plenerze. Fotografia wizerunkowa skierowana jest do firm i ludzi, dla których ukazanie odpowiedniego wizerunku ma wpływ na ich postrzeganie.

 

Sesje portretowe:

  •   biznesowe
  •   kreatywne
  •   eventowe
  •   społeczne
  •   artystyczne 

    



 

FOTOGRAFIA 

STEREOSKOPOWA (3D)

 


 

Jedno z określeń fotografii brzmi: ”Fotografia jest przekształceniem przestrzeni trójwymiarowej na dwuwymiarową za pomocą aparatu fotograficznego i punktu widzenia, wrażliwości oraz umiejętności autora zdjęcia”. 

 

Trzeci wymiar w fotografii jest odbierany za pomocą perspektywy, światła i cienia. Jest to jednak tylko iluzja powstająca na bazie naszej wiedzy i doświadczenia w obcowaniu z płaskim dwuwymiarowym obrazem. Prawdziwą przestrzeń 3D obrazu fotograficznego tworzymy budując obraz tak, jak go postrzegamy naszym wzrokiem. Składowe obrazy fotograficzne lewego i prawego oka z właściwym przesunięciem obrazu łączymy i przy pomocy okularów anaglifowych (niebiesko-czerwonych) widzimy oglądany obraz trójwymiarowo, zapisany w postaci płaskiego obrazu fotograficznego.

 

Stworzony przeze mnie projekt fotograficzny „Przestrzenie 3D województwa kujawsko - pomorskiego” to fotograficzny zapisem przestrzeni będących ikoną miast i gmin regionu kujawsko - pomorskiego, jak również tych miejsc, które jeszcze nie są znane szerszemu odbiorcy, które umykają uwadze mieszkańców i gości odwiedzających województwo, a które są refleksją na temat wyglądu przestrzeni na początku XXI wieku. 


Celem projektu jest stworzenie wizji województwa kujawsko-pomorskiego poprzez fotografie panoramiczna stereoskopową 3D jako obszaru spójnego geograficznie i kulturowo, z jednoczesnym zróżnicowaniem wynikającym z różnic historycznych, społecznych i gospodarczych powstałych na skutek zróżnicowanego rozwoju gospodarczego, raz nastawionego na przemysł, innym razem na rolnictwo, a często będącego ostoją naturalnej przyrody.


Kilkumiesięczne działania zamknąłem pierwszą tego typu wystawą w Polsce, a może i na świecie. Na wystawie zostało zaprezentowanych ponad 50 stereoskopowych fotografii panoramicznych, które można oglądać zakładając przystosowane do tego celu okulary. Dzięki temu odbiorca fotografii odnosi wrażenie „wchodzenia” w przestrzeń jaka jest prezentowana na poszczególnych fotografiach panoramicznych. W ramach tego projektu powstał również autorski album fotograficzny „Przestrzenie Kujawsko-Pomorskie 3D”, który prezentuje obrazy w unikalnej technice panoram stereoskopowych 3D, wykorzystywanej przez nielicznych fotografów na świecie.

 

Tworzenie panoram stereoskopowych do powiększeń w dużych formatach dla celów wystawienniczych i albumowych jest skomplikowanym wyzwaniem, wymagającym odpowiedniego sprzętu oraz olbrzymiej wiedzy i precyzji w pracy nad zdjęciami. Nakład pracy w stosunku do tradycyjnej fotografii panoramicznej jest dziesięciokrotnie większy. Autor przy realizacji projektu wykonał około 30 tysięcy zdjęć składowych. Zdjęcia z projektu jak i sam album zostały nagrodzone w Polsce oraz na międzynarodowych konkursach w Wielkiej Brytanii, Rosji, USA.

 

 

UWAGA do obejrzenia galerii niezbędne są okulary anaglifowe 3D.